fredag den 9. april 2010

De fem rigtiges love....

Overskriften til denne blog, stammer fra en en lille velkomsthilsen jeg, tilbage i april 2003, skrev i IDG Online Info.

"Uanset medie, så gælder de De Fem Rigtiges Love: send de Rigtige mennesker, det Rigtige budskab, med det Rigtige tilbud på det Rigtige tidspunkt og få den Rigtige respons". Og tilføjet med 2010-visdommen - et sjette "Rigtige" - Rigtige mediemix! Oraklerne har det med at kloge sig, og erklære det ene eller det andet medie dødt. Overskriften kunne jo være Rette marketingmix - iøvrigt endnu en overskrift - denne gang fra IDG Online Info, august 2002.


Hvorfor denne svælgen i fortiden? Jo, nu kommer Publicis Groupe's ZenithOptimedia og forecaster for anden gang i træk, at den globale annoncering stiger 2,2 % i 2010. Billedet er, at TV og internet er annoncemarkedets konger, mens print er prinsen - der nok aldrig i sin gammelkendte form får tronen igen. Det er TV og internet annoncering, der står for stigningen, mens aviser og magasiner falder - estimeret til 4 % fald i 2010.

Hvor TV's andel er på 40 % af markedet, stigende, er internettets andel på 13,9 - med en forventet stigning til 17,1 % i 2012.

Det er klart, at det presser de trykte medier, og disse skal finde supplerende indtægtskilder, så kunderne har muligheden for at bruge de Fem Rigtiges Love.... undskyld de Seks Rigtiges Love... Medierne skal tænke tværmedialt, mere end de gør i dag. Det gør kunderne nemlig i høj grad i dag - og undlader man at imødekomme dette, kan det være den største indtægt, man aldrig nogensinde fik fat i !

Du kan læse mere om ZenithOptimedia forecastet her - det er interessant læsning. RRRRRR......

Ingen kommentarer:

Send en kommentar